Co to jest wg Google?

Termin „Zgodność z zapytaniem użytkownika” odnosi się do tego, jak dobrze strona internetowa lub treść odpowiada na zapytanie użytkownika w wyszukiwarce.

Optymalizacja pod kątem zgodności z zapytaniem użytkownika może pomóc stronie osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Skąd mam wiedzieć, jakie pytania zadają użytkownicy?

Jest wiele sposobów na to, aby dowiedzieć się, jakie pytania zadają użytkownicy w wyszukiwarce: analiza słów kluczowych (Google Keyword Planner, Moz Keyword Explorer lub SEMrush), analiza zachowania Internautów na stronie internetowej, społeczność online (media społecznościowe, fora internetowe, grupy dyskusyjne), badanie rynku i konkurencji oraz bezpośredni feedback za pośrednictwem komunikatorów, czata lub komentarzy.

Feedbacki są dobrym sposobem na zbieranie informacji

Feedback pozwala zrozumieć potrzeby użytkowników. Dostarcza bezpośrednich informacji, które mogą pomóc w identyfikacji obszarów, które wymagają poprawy lub dostosowania do potrzeb użytkowników. Feedback też umożliwia identyfikację problemów technicznych, błędach w treści lub trudności z nawigacją. Pomaga w dostosowaniu strategii marketingowej, przyczynia się do rozbudowania oferty produktowej lub funkcjonalności strony internetowej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań użytkowników. Regularne otrzymywanie feedbacku motywuje sprzedawcę do ciągłego doskonalenia. Poza tym wspiera budowanie zaufania. Możliwość porozmawiania ze sprzedawcą poprzez szybki kontakt na stronie sprawia, że klienci częściej wracają i są bardziej lojalnymi użytkownikami.

FAQ
i artykuły tematyczne

FAQ (Frequently Asked Questions) na stronie internetowej to odpowiedzi na często zadawane pytania przez użytkowników. Może to być skuteczny sposób na dostarczenie informacji na temat produktów, usług, polityki firmy czy innych istotnych kwestii. FAQ wypełnia stronę treściami, które są zgodne z z zapytaniami użytkowników. Podobną rolę spełniają artykuły opisujące rozwiązania, z których szukają potencjalni klienci.

FAQ i treści na stronach należy regularnie aktualizować na podstawie otrzymywanego feedbacku od użytkowników. Jeśli pojawiają się nowe pytania lub tematy, należy je opisać w FAQ lub (jeśli problem jest obszerny) w artykułach informacyjnych.