Struktura i wygląd
Zanim przejdziemy do content marketingu, trzeba sprawdzić strukturę strony i jej wygląd. To bowiem te czynniki mają wpływ na doświadczenia użytkownika i przesądzają, czy Internauta zechce zagłębić się w treść naszego serwisu.
- grafika i wzornictwo, interfejs, interakcje, a także instrukcje
- customer journey (ścieżki klienta w sklepie)
- projektowanie zorientowane na człowieka
Grafika
Zdjęcia produktowe na sklepie są słabej jakości. To właśnie jest słaby element UX/UI, którego wpływ przesądza o słabych wynikach pozycjonowania… I którego brak poprawy będzie blokował pozytywne rezultaty innych prac SEO.
Do innych aspektów należy układ graficzny strony. Nawet najlepsza książka potrzebuje solidnej okładki. Klient kupuje wzrokiem. Musimy więc zadbać o odpowiednią szatę graficzną naszej strony. Tak jak w przytoczonym przykładzie. Jeśli jakość zdjęć lub innych grafik jest niska i nie współgra z treścią, to zabiegi SEO wykonywane w obrębie danej strony internetowej mogą być daremne lub mało efektywne.
Menu
Na pierwszy plan wysuwa się ROLA MENU. Nie tylko jako przewodnika po stronie, ale i narzędzia SEO. Podczas budowy menu można założyć, że powinno być tak skonstruowane, aby webmaster mógł pracować od strony frontendu. MENU powinno być zaklęte w kole psychologii społecznej i być tożsame z budową i stylem strony.
Index
INDEX górny i dolny wraz z jakimś dodatkowym zestawieniem stron w opisie strony to kolejny z elementów struktury strony wpływający na jej odbiór przez Internautów. Każda podstrona powinna zawierać jakiś uporządkowany spis najważniejszych podstron, które pozwolą użytkownikom lepiej zapoznać się z witryną, a tym samym z ofertą jej właściciela.